El 4 de maig de 1888 Joan Casas i Arxer van obtenir la concessió de la línia de ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Girona. Es va crear el 15 d’abril del 1889 la companyia anònima del ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols Girona. Es va considerar d’utilitat pública però no va rebre cap subvenció de l’Estat. Era d’ample 750 mm, fet que va provocar moltes crítiques a la comarca el 1888, però van prevaler els motius tècnics. Gràcies a això la línia no te túnels i només 4 ponts metàl·lics i un de maçoneria. La línia va ser inaugurada el 29 de juny de 1892. En aquells anys el parc mòbils era de 4 locomotores de vapor del tipus 0-3-1, fabricades a Alemanya per Lokomotivfabrik Krauss & Cie AG, febrer 15 cotxes de passatgers de dos eixos amb caixa de fusta, 4 furgons també de dos eixos.

Postal del carrilet de gerona a sant feliu guix - Vendido en Subasta -  23310661

FOTO: https://cloud10.todocoleccion.online/postales-cataluna/tc/2010/12/10/23310661.jpg

Tots van ser fabricats, també a Alemanya, per l’empresa Maschinenbau-AG de Nuremberg, part del qual va arribar el 1895 a causa d’un tractat amb Alemanya. La resta de material es va demanar cap a 1904, i constava d’una locomotora, 2 furgons i 15 vagons. Per a albergar tot es va edificar el dipòsit de locomotores de Sant Feliu de Guíxols. Aquest any també es va construir el port de Sant Feliu de Guíxols. El 16 de novembre de 1908 va haver  uns forts aiguats que van deixar forts especialment en el pont. A partir de 1915 creix el tràfic en el port de Sant Feliu de Guíxols, de manera que en el 1918 es compren 13 vagons nous plataforma de mercaderies. En els anys vint del segle passat es va fer una nova inversió en matèria, que consistia en dues locomotores més grans, de rodatge 0-4-1 i 17 vagons de bugies. Mentre les locomotores no van donar el servei esperat, el pas dels cotxes i vagons d’eixos a boges va resultar molt profitós.

Ruta del Carrilet II | Vies Verdes

FONS: https://www.viesverdes.cat/wp-content/uploads/2017/12/Mapa_VIESVERDES_CARRILETII.jpg

D’aquesta manera cap a 1927 es va arribar a obtenir el màxim trànsit de mercaderies 52. 114tm. Durant la Guerra Civil Espanyola el tren va funcionar amb tota normalitat perquè va passar a dependre d’un Comitè regional de Ferrocarrils. Al final de la guerra els republicans van volar el pont sobre la riera Vernera i van deixar la línia partida per la meitat, fins que el 1940 es va acabar el nou pont. El 1963 la companyia va passar a dependre de l’explotació de Ferrocarrils per l’estat (EFE). Durant aquest període van arribar dues locomotores molt semblants a les que tenien en funcionament, que van ser fabricades per Krauss pel ferrocarril d’Onda al Grau de Castelló (es van quedar amb els números d’origen 5 i 7, tot i que el numero 5 estigues repetit) El ferrocarril considerat poc rendible, va ser clausurat el 10 d’abril de 1969. 
 Però malgrat tot, els habitants de Sant Feliu no va perdre l’esperança de tornar a obrir el tren. 
 A partir de l’any 2000 es va començar a fer servir la via del ferrocarril com a Via verda.